Dagens unike situasjon i samfunnet kan gi noen bedrifter dårlig tilgang til viktig fysisk arkivmateriell de trenger i den daglige driften, som HR-arkiver, kontrakter, tekniske tegninger etc.
iO Data tilbyr en løsning som sikrer at din bedrift kommer seg best mulig gjennom denne utfordrende tiden, samt legger grunnlag for mer effektiv drift i fremtiden.
«iO Data digitaliserte hele vårt fysiske HR-arkiv bestående av over 2300 personalmapper, tilsvarende
100.000+ sider. Prosjektet inkluderte sortering, preparering, skanning og kvalitetskontroll før filene
ble lastet opp på server.
Vi er veldig fornøyde med samarbeidet med iO Data som leverte en høy grad av service og kvalitet i
sitt arbeid samt leveranse på korrekt tid,»
Freddy Andersen – Multiconsult.
" iO Surface (iO Surface er en del av våre løsninger. - red.anm) har økt vår kunnskap om interne data og gitt oss umiddelbar tilgang til alle våre data fra norsk kontinentalsokkel. Oppstartprosjektet ble gjennomført effektivt og nøyaktig. Vi er veldig fornøyd med service, levering og responstid fra iO Data"
André Stenmark-Rødder, Wellesley Petroleum
Vi sikrer at ditt arkiv er trygt
Vi har lagring for de fleste typer fysiske og digitale dokumenter og objekter: Rapporter, finansielle papirer, tekniske tegninger, usb disker, tape og andre magnetiske media, brønndata, bilder og video i alle typer formater.
Våre lagrings lokaler og servere er sikret for fysisk og digitalt -innbrudd, brann, fuktighet, skadedyr o.l. slik at ditt arkiv er i trygge hender!
En oversiktelig hverdag
Alt for ofte blir arkivene stående og ta opp plass, eller man bruker masse tid på holde gamle servere/disker oppe å gå fordi ingen ønsker/kan/vil ta tak i arkivene.
Å la iO Data sikre trygg lagring og behandling av dine data og arkiver gir både tilgang og trygghet, og gjør arbeidsflyten i bedriften mye mer effektiv: Du har tilgang til det du trenger med enkle søkefunksjoner, eller kan få tilsendt fysiske dokumenter innen kort tid.
Vi har tenkt på alt, slik at du bare trenger å tenke på det du trenger:
Når du trenger det.
Utnytt dine data - slik det passer deg.
Mange snakker om "digitalsering", "Big data" og "Skybaserte løsninger". Det man ikke hører så mye snakk om er selve lagringen, formatering og behandlingen av dataene.
Det er disse tingene som avgjør om man i det hele tatt har mulighet til å utnytte all den verdifulle informasjonen som er "gjemt" i arkivene eller på de gamle serverne. - Det er her iO Data kommer inn for å bistå.
Med oss på laget passer vi på at du får rett type tilgang: Kanskje deler av ditt arkiv er viktigere enn andre deler? Vi hjelper deg å navigere slik at du er sikret den mest kostnadseffektive løsningen som gir best mulig operasjonell og praktisk bruk for DIN drift og oppgavene DU skal løse.
Markedsundersøkelse i olje & gassbransjen (n = 18 selskap)
Vi spurte: "Hva er deres største utfordringer når det kommer til databehandling og analyse/bruk av deres data?"
For mange kilder å lete etter data/ informasjon
85%
Feil eller mangler i dataene
77%
Dataene er ikke tilgjengelig digitalt/online
62%
Hva koster det?
Kostnadsbildet varierer etter hvilken type data det er snakk om: Er det fysiske objekter, dokumenter, eller digitale filer i et format som er utgått?
I de alle fleste tilfeller sparer du store beløp ved å la iO Data overta arkivene dine. Du utløser mer fysisk eller digital plass som kan brukes til andre ting, eller som du kan kvitte deg helt med
Arbeidsflyten blir forenklet, alle de lange timene med "detektivarbeid" forsvinner og blir erstattet med enkle søk.
Du har mulighet til å tilpasse arkiveringen ved behov: Kanskje noen deler av arkivet bør ha mer omfattende og dyptgående søkefunksjoner enn andre deler: Dette kan vi hjelpe deg å finne ut av.
Det beste er om du tar en prat med oss: Vi har lang erfaring fra allslags type bransjer (nasjonalt og internasjonalt), inkludert bransjer som har særdeles komplekse og strenge krav, som f.eks. olje og gass, finans, luftfart og det offentlige.
Tilgang ved behov
Ikke gjør alt på en gang, gjør kun det du trenger når du faktisk trenger det.
Det finnes flere grader av digitalisering. Det er vanlig med en "enten eller" fremgangsmåte. Da blir det raskt kostbart og mye å sette seg inn i.
Vår fremgangmåte er gjennomtenkt både i forhold til økonomi og praktisk bruk. Hos oss har du dine arkiver tilgjengelig og søkbare på ett overordnet nivå, men:
Kun når du trenger noe i arkivet online og digitalt skanner vi det for deg. På den måten blir kost forutsigbart, tilgangen umiddelbar og alt likevel søkbart med en gang
Vi tar det i ditt tempo.
Arkivsystemer er inkludert
Det er ikke uvanlig at kostnadene løper løpsk når man ønsker å tilpasse seg en mer digital hverdag.
Dette har vi tenkt på. Derfor er vi, som din partner avhengig av at du faktisk får en fordel som kunde hos oss.
Være seg økonomisk oppside, mere effektiv arbeidsdag , bedre oversikt eller mere innsikt og kunnskap som igjen gir bedre beslutninger.
Det ligger uansett i detaljene: En enkel, men sjelden attributt som er inkludert hos oss, er gratis bruk av arkivsystemer. Det er alltid skuffende å bli fortalt at det er en kostnad med å bruke din egen "søkemotor" ETTER du har bestemt deg og alt ligger klart.
Hos oss slipper du slike overraskelser.
Hvordan kommer man i gang?
1. Ta en uforpliktende samtale med oss:
Da får vi litt mer innsikt i hva som er ditt reelle behov, og sammen kan vi danne oss et bilde av hva som gir mening for deg mtp. behov, kostnad og hva vi vil anbefale av type lagrings-, konverterings- og søkeplattforms- løsninger.
2. Vi henter ditt arkiv, raskt og effektivt.
3. Du får enkelt tilgang til dine data gjennom våre moderne web-baserte systemer.
4. Dersom det nå er noe du trenger kan du søke det opp og bestille fysisk eller digitalisert fra oss.
Ønsker du på sikt å utvide eller tilpasse funksjoner i ditt arkiv - er vi klar til å videreutvikle løsningen for deg slik at du får den tilpasset dine behov og økonomi.
iO Data tilbyr i en begrenset periode kostnadsfri flytting av ditt arkiv og 3 måneder gratis lagring av dine fysiske data. Vær smart og la iO Data ta kontroll over ditt arkiv, og betal digitalisering kun for det du trenger – når du trenger det!
Beklager, men vi er helt nødt å spørre:
Vi, som alle andre bruker Cookies. Trykker du "OK" godkjenner du at dette er greit. Du kan lese mer her Les mer
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.