Vi leverer kostnadskutt i kombinasjon med økt oversikt, kontroll og et bedre grunnlag for å vokse i en digital hverdag.

Få de positive effektene av digitalisering - Før du digitaliserer noen ting som helst.

  • Gi bedriften og dine ansatte oversikt, kontroll og enkel tilgang på ny og gammel data, videoer, arkiver, filer, dokumentasjon, bilder, tegninger osv.
  • Slik at du har et klart og tydelig bilde over hva som brukes, hva som trengs og hva som kan fjernes -
    FØR du eventuelt bestemmer deg for retningen videre.
  • Ingen overraskelser, skjult bindingstid eller andre uforutsette forpliktelser.
  • Det betyr: Kostnader spart - med en gang
    Det betyr: En mer oversiktelig og effektiv arbeidsplass - med en gang!

Be om en helt gratis "kostnads-kutt" rapport

" Sannsynligheten er ganske stor for at det finnes utgiftsposter i regnskapet ditt som kan kraftig reduseres. Det er akkurat det vi gjør for bedrifter som deg. Tar du en prat med oss får du, uten å betale noen ting, - en oversikt over hvor disse kostnadskuttene ligger å venter, samt hva som må til for å utnytte dette.

- Det er enklere enn du tror"

Tore Joa
Salgssjef

Det første vi leverer er oversikt og kontroll

Man er blitt vant til å tro at kontrollen og oversikten vil komme som et resultat av å ha kjempet seg igjennom en masse arbeid, forvirring og store investeringer - over lang tid.

Snu opp ned på fremgangsmåten -
Ikke arbeidsrutinene eller lommeboken

Med oss tar du i bruk en enkel fremgangsmåte og smart utnyttelse av teknologi som gir tilgang, overblikk og innsikt umiddelbart. Dermed får man utnyttet fordelene av digitalisering med en gang, samtidig som man unngår å kaste bort penger og ressurser på å spekulere seg frem til hva som kanskje vil bli en god løsning om 2 år.

Nå som du har oversikt, hva er neste steg?

Kutt kostnader

På kort tid, uten særlig ressursbruk kan du nå skaffe deg:

  • Dramatisk nedgang i høye faste kostnader for lagring, drift, lisenser, sikkerhet, personell, tilkoblinger, osv. Du har skapt bedre arbeidsflyt internt, spart store mengder tid - for alle.
  • Kontroll og oversikt som om du allerede er en fullstendig digitalisert og effektivisert bedrift
  • Tilgang - Du og dine ansatte slipper nå å kaste bort tid på detektivarbeid. ALT av filer, dokumentasjon, osv er tilgjengelig med ett enkelt søk.
  • Bedre beslutningsgrunnlag. Du får nå se hvor du kan spare ytterligere uten frykt for at noe går tapt eller at kostnadene skyter i været.
  • En konkret plan og anbefaling på hva og hvor du har muligheten til å kutte ytterligere - uten fare for å ødelegge arbeidsflyt, rutiner eller andre aktiviteter.

Nå kan du slappe av, vel vitende om at systemene, arkivene, dokumentasjonen og alle filene du skal ha kontroll på,
- har du faktisk nå kontroll på 😉

Vårt ansvar, din fleksibilitet og frihet

Laget for å følge dine behov over tid, uten at det koster skjorta. - Nå eller i fremtiden

Mange flotte visjoner og lovnader blir ødelagt av uforutsette kostnader, vår fremgangsmåte bygger på at verken vi eller du kan være helt sikker på hva som vil skje med din bedrift eller ditt marked i fremtiden. Derfor er hele vår modell bygget på tre ting:

  • Du skal unngå store investeringer, men få oversikt og kontroll med en gang
  • Du kan begynne i det små - mange tror de må ha gjort en jobb før de kontakter oss. Kontakt oss først, så kan vi bruke vår erfaring til å velge hvor det er mest og hente, på kortest mulig tid.
  • Dette skal være en vinn-vinn situasjon. Vi leverer kostnadskutt i kombinasjon med et bedre grunnlag for å vokse i en digital hverdag. Dersom det ikke er noen oppside for deg (nå eller senere) blir det ikke skapt noe verdi, og dermed eksisterer ikke noe grunnlag for å samarbeide. Med andre ord: Vi har ingen intensjon om å "låse" deg til en løsning for å holde på deg som kunde. - Alt vi leverer er bygget på at du skal ha fleksibilitet og frihet til å velge selv!
  • Ingen overraskelser eller uforutsette kostnader som plutselig dukker opp. Med iO-data er du sikret effektiv drift, til lavest mulig kostnad.

Hva sier kundene?

Det beste for oss er at vi kan digitalisere ved behov,- Vi har store datamengder som brukes sjeldent, men når vi trenger det,- må vi ha det raskt! At iO Data kunne løse dette for oss, mens vi samtidig kan kutte kostnader og jobbe mer effektivt er midt i blinken
Jon Magnar Nesvik
Data management expert
OMV
For oss var forutsigbare kostnader et svært viktig element på vegne av kundene våre. iO Data er ett naturlig valg ettersom løsningene de leverer gjør at man kan digitalisere dokumenter eller deler av arkivet kun når man trenger det, det gjør kostnadsbildet enkelt å forholde seg til.
Rolf Erik Svarstad
Business Owner Strategic Accounts
Cegal
Vi opplevde at kunder hadde arkiver med store mengder data som gikk langt tilbake i tid, og som var blitt svært uoversiktlige gjennom årenes løp. Håpet om at det fantes en økonomisk forsvarlig måte å få kontroll over arkivene på var i ferd med å renne ut. Vi kontaktet iO Data som etter kort tid kunne gi oss en enkel oversikt over arkivet, og spare oss både tid og krefter slik at vi kunne fokusere på å levere på det vi skal. Helt supert!
Isabel von Steinaecker
Senior Dipl. Geologist
Cegal

Vi har allerede cloud løsninger, er dette fortsatt noe for oss?

Svar:
JA! sjekk videoen

Hva om vi allerede har løsninger vi er fornøyde med?

..hele poenget med å be oss om en gratis rapport, er å se om det finnes muligheter for effektivisering og kostnadskutt,- uten at man må snu hele bedriften på hodet, eller gjøre store investeringer. På toppen av dette er vår fremgangsmåte bygget for å utvikles over tid, kun ved behov. Dermed blir mange overrasket når de kan kutte kostnader med en gang, i tillegg til å ha muligheten til å utvide når bedriften er klar for det selv, – KUN når man er helt sikker på at det ikke er noen risiko for negative konsekvenser, og tydelige muligheter for å kutte kostnader

Hvordan kommer du i gang?

1. Få en gratis statusrapport

Bestill en rapport. Sammen går vi gjennom hvordan og hva dere har av arkiver, data, lagring, systemer, filer. osv.
Og ikke minst: detaljer om bruk, behov og krav dere eventuelt er underlagt. Du trenger ikke ha 100% oversikt før vi snakker sammen. Vår fremgangsmåte er fleksibel og kan bygges på etterhvert, om nødvendig.
Når vi har blitt litt mer kjent med din situasjon utarbeider vi en oversikt og en plan på hvor det finnes lett tilgjengelige muligheter til å trygt kutte kostnader.

2. Klar for besparelser

Når du nå har et godt overblikk og innsikt i hvor mulighetene for besparelser ligger, er det egentlig opp til deg å avgjøre hvilke besparelser som er gunstigst for din bedrift å benytte seg av først.

Lær hvordan det vil fungere for din bedrift

3. Bruk pengene på noe annet.

Vi tar forbehold om at du ikke trenger hjelp til dette. 😉

Få de positive effektene av digitalisering - Før du digitaliserer noen ting som helst.

" Vi er ikke her for å snu bedriften (og lommeboken) din på hodet, vi er her for å gjøre noe som mange tror er vanskelig og dyrt om til noe som blir et nyttig verktøy for mye bedre drift, produktivitet og et optimalt kostnadsbilde, i dag - og i fremtiden.

Hva om vi allerede har løsninger vi er fornøyde med?

..hele poenget med å be oss om en gratis rapport, er å se om det finnes muligheter for effektivisering og kostnadskutt,- uten at man må snu hele bedriften på hodet, eller gjøre store investeringer. På toppen av dette er vår fremgangsmåte bygget for å utvikles over tid, kun ved behov. Dermed blir mange overrasket når de kan kutte kostnader med en gang, i tillegg til å ha muligheten til å utvide når bedriften er klar for det selv, – KUN når man er helt sikker på at det ikke er noen risiko for negative konsekvenser, og tydelige muligheter for å kutte kostnader

Hva skjer om vi plutselig har nedskjæringer i bedriften?

..systemet blir enda mer effektivt da de personene som er igjen i selskapet fremdeles har tilgang, oversikt og kontroll på all informasjon. Systemet er ikke personavhengig. (og krever ingen opplæring).

Hva om man vil avslutte kundeforholdet?

Det er like enkelt å avslutte kundeforholdet som det var å starte det. Derfor får du med deg en full databaseeksport av dine data om du velger å forlate oss.

Hva skjer dersom det blir endringer i hvem som krever tilgang til dataene?

Det er en smal sak for oss, eller for deg som kunde for den saks skyld, å overføre eierskap i databasene, slette gamle brukere og opprette nye etc.

Trenger vi superbrukere?

Systemet skal være så enkelt å betjene at alle får det til. En superbruker, eller administrator om du vil, kan likevel være greit å ha slik at noen er ansvarlig for løsningen internt

Hva skjer om vi ønsker å utvide tjenesten med flere/andre typer data/arkiver/dokumenter?

.., vår løsning omfatter alle datatyper, fysiske som digitale, uavhegig av plattform. Sammen med deg som kunde oppdaterer vi ditt søkeverktøy basert på dine nye datatyper og tilhørende informasjon, om det eksisterer.  Samtidig lager vi til passende søkeord for deg – slik at det blir lett for alle å finne frem. (dette kan også bygges ut etter behov) 

Tilpass
Din bedrift -deres rutiner, vi tilpasser løsningen rundt deres vaner og rutiner

Planlegg
Veien videre blir tydelig når du har oversikt

Samkjør
- alt er nå samstemt.

Kontroll
På kostnader, data, dokumentasjon, filer.. ALT

Trygghet
Begynn der du er i dag, og la veien bli til mens du går.

Tilgang
Finn det riktige dokumentet - med en gang

Ingen opplæring nødvendig
Bare mer effektivitet på arbeidsplassen

For fremtiden
En blanding av sunn fornuft og effektive løsninger

Å nevne "digitalisering" vekker ofte en uggen følelse hos mange, og det med god grunn: svindyrt, kaotisk og tidkrevende - og var det egentlig verdt det?

Vår løsning gjør at du får kuttet kostnader og effektivisert drift med en gang, uten risiko. Uten stopp i prosesser, arbeidsflyt eller rutiner. Dermed kan du som bedrift operere slik du gjør i dag, men likevell enkelt få resultatene det optimale digitalisering prosjektet lovet deg
- med en gang, uten store investeringen.

Tore Joa
Salgssjef

Andreas Heldal-Lund
CEO

I stedet for å love gull og grønne skoger i fremtiden, leverer vi kostnadskutt og effektivisering med en gang - så er det opp til deg hva du vil gjøre videre.

De fleste tror at bedrifter som henger litt tilbake i tid er slik fordi at ansatte eller ledelse er gammeldags eller sta. Dette er ikke riktig: grunnen til at man klamrer seg til knotete og dyre løsninger er fordi man, over alt annet, må sikre drift: I dag, i morgen, i fremtiden. Bedrifter forstår at dersom man trår feil i en digitaliseringprosess, mister man "momentet" og det er umulig å vite hva konsekvensen av å havne bakpå vil bli. Derfor lar man det, med god grunn, bare være.

Vår fremgangsmåte gjør at du får kuttet kostnader og effektivisert drift med en gang, uten risiko. Vi påvirker ikke prosesser, krever opplæring eller skaper kaos for enkelte i bedriften. Med oss får du resultatet av digitaliseringen med en gang, i tillegg til oversikt og kontroll til å ytterligere frigjøre kapital eller effektivisere prosesser - Når du er helt sikker på at det gir mening og fornuftig for deg og din bedrift.

Du er ikke den eneste som liker å kutte kostnader og effektivisere når muligheten byr seg: