Gjennom årene opparbeider bedrifter seg et utvalg løsninger, applikasjoner, kunnskap, lagringsmetoder, og forskjellige prosesser for å kunne lagre, sikre og bruke sine data på best mulig måte.
Slik skal det jo også være: Alle deler av en bedrift bør bruke den type teknologi som gjør menneskene i bedriften mest mulig effektive.
Men så kommer en liten endring:
Et oppkjøp, to avdelinger slås sammen, en lovendring, ny strategi fra ledelsen, man vil ansette flere på en effektiv måte, noe skal fases ut, en nøkkelperson slutter, en leverandør ønsker å gjøre endringer i sine prosesser, eller bare så enkelt som at man skulle ønske man kunne kutte kostnader et sted (helst uten å være nødt til å si opp gode kollegaer. )
Det er først da man merker effekten.
Selv om alle avdelinger bruker optimal teknologi for sine oppgaver, har man på samme tid lagt et lokk på tilpasningsdyktigheten i bedriften.
Mange avdelinger, systemer og prosesser: Det er vanskelig å vite akkurat hvor grensene går når det kommer til hva som faktisk er nødvendig for daglig drift og hvor mye ressurser man bør bruke for å være klar for fremtiden
Planen er ofte å endre minst mulig og satse på at ansatte klarer å tilpasse seg
Man har (til nå) stort sett ikke noe annet valg enn å gjøre sitt beste for å sikre drift på kort sikt og satse på at man klarer å tilpasse seg endringene etterhvert. Det er helt naturlig og fremstår som den eneste og derfor beste løsningen.
Resultatet blir at man gjerne lager ett enda et nytt "system" og enda flere prosesser som de ansatte bygger sine rutiner rundt, og det samme problemet dukker opp i en litt annen variant - ved neste endring.
Det er dette som kalles teknisk gjeld.
Bruker du iO-data trenger du ikke lengre bygge deg opp teknisk gjeld hver gang noe skal bli gjort eller bli endret:
Vi har skapt en måte å samkjøre gamle avgjørelser, eksisterende kompetanse og teknologi, og ansattes behov, uten at det går på bekostning av fleksibilitet, valgfrihet og evnen til å tilpasse seg fremtiden. Snarere tvert i mot.
Med vår fremgangsmåte blir det som en gang holdt deg tilbake gjort om til verktøy for besparelser, innovasjon, bedre utnyttelse av ressurser, og tilgang til muligheter og moderne teknologi.
I stedet for følge den tradisjonelle veien hvor man kun kan starte med å spekulere i hva som er viktig, hvilke system man bør velge, og hva som må digitaliseres: Gir vi deg oversikt, tilgang og kontroll på dataene dine med en gang, uten å digitalisere, flytte, eller endre rutiner. Det betyr at:
Ansatte enkelt kan finne frem på tvers av systemer, lagringsmetoder, superbrukere eller spesielle kodespåk. Det betyr mindre ressurser brukt,- på å utføre de samme oppgavene. FØR du digitaliserer
Dere kan selv ta tiden til hjelp og se hvilke muligheter og valg dere faktisk har. Det betyr bedre grunnlag for planlegging og mere effektiv strategiutredning.
Når en ny endring kommer i fremtiden er du ikke lengre avhengig av spesifikk kunnskap, prosesser, leverandører, formater eller software. Det betyr lavere risiko.
Når en mulighet oppstår kan en person eller avdeling enkelt prøve dette ut med egne data, uten å måtte rive eksisterende systemer opp ved roten. Det betyr at kontrollen, fleksibiliteten og valgfriheten er tilbake i dine hender
La ting være slik de er frem til du er 100% sikker på hva du trenger og har mulighet til å endre. iO-data gir deg denne innsikten. Tråkker du feil en gang eller to, kan du lett reversere avgjørelsen siden du ikke lengre er låst til en spesiell leverandør, software, programmeringsspråk osv. osv.
Siden ingenting fundamentalt endres, men man likevel har kontroll og tilgang som om man allerede hadde en fullstendig digitalisert organisasjon, åpner det seg fort et behov for å se på muligheter for kostnadskutt, opprydning, implentere ny teknologi osv osv.
her er noe enkle eksempler:
Kan dette være noe for din bedrift?
Kontakt Tore Joa på:
906 16 033 tore@io-data.no
Kutt kostnader Ved hjelp av iO DataHub vil de gamle arkivskapene, som også eksisterer delvis i skyen og er tilgjengelig gjennom to forskjellige behandlingssystemer, kan nå enkelt samles og organiseres slik at man lett oppdager at brorparten av dokumentasjonen kan flyttes til et sikrere format. Samtidig som mer relevante dokumenter av samme type fortsetter å eksistere i skyen.
Alt tilgjengelig i iO DataHub, som betyr at dersom man savner noen dokumenter fra det gamle arkiver, trykker man noen ganger også er også disse dokumentene tilgjengelige i skyen, og gjennom de systemene /softwaren du ønsker å bruke.
Frihet Av en eller annen grunn sitter bedriften med to skyløsninger for samme type data, i tillegg til å ha en egen database internt. Bedriften har unngått å tenke på dette fordi dataene overlapper og fremstår som uoversiktelige. Bedre å konsentrere seg om nåværende kunder og prosjekter, selv om det er klart at det er en unødvendig kostnadsbyrde og krever ekstra ressursbruk.
Med iO Data, får man først og fremst tilgang, i tillegg til å få løst opp i flokene med ufullstendige data og eventuelle overlapp mellom de tre lagringsenhetene. Dette er før noen endringer i data eller lagring har funnet sted.
Med denne oversikten blir det enkelt og trygt og velge seg en (eller flere) løsninger som man faktisk ønsker å bruke. Uansett om dette gjelder budsjett, brukergrensesnitt eller andre faktorer. Du bestemmer.
Decommissioning Veldig vanlig: Samme type data, lagret i forskjellige formater, med forskjellige type kodespråk, lagret forskjellige plasser.
Med iO Data får du kontroll og oversikt på hva som er hvor, eventuelle duplikater, og hva som er overflødig. Dermed kan med vårt system overføre, konvertere og samle sammen dataene på en trygg og ryddig måte, uten at du blir låst til en leverandør eller software.
Vil du vite akkurat hvordan vår fremgangsmåte vil kunne gi din bedrift større handlingsrom og fleksibilitet?
Kontakt Tore Joa på:
906 16 033 tore@io-data.no
Beklager, men vi er helt nødt å spørre:
Vi, som alle andre bruker Cookies. Trykker du "OK" godkjenner du at dette er greit. Du kan lese mer her Les mer
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.